Scrapp & Snakk - Forum
Vil du reagere på denne meldingen? Registrer deg på forumet med noen få klikk eller logg inn for å fortsette.

Olympus e420

3 posters

Go down

Olympus e420 Empty Olympus e420

Poste by Isabell Tir 12 Aug 2008, 05:19

Noen som har dette kameraet?

http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=91561

det var et av de rimeligste jeg fant nå.

Olympus E-420 : Ekstremt kompakt digitalt speilreflekskamera med Autofokus Live View
Den siste tilføyelsen i Olympus E-Systemet. Olympus E-420 representerer er vinnerformel både for ivrige fotografer og nybegynnere inne digital speilrefleksfotografering. Brukere kan trekke fordeler av den bemerkelsesverdige bildekvaliteten kun digital speilrefleksteknikk kan gi men allikevel er betjening så enkel at det kan sammenlignes med bruk av et kompaktkamera. Olympus E420 har Live View på LCD skjermen der det er enkelt å komponere bildet. Live View gir deg mulighet til å bruke LCD skjermen for å ta bilder. Olympus E420 er et av verdens minste og letteste digitale speireflekskameraer. Olympus E-420 vil du finne plass til over alt - fra en liten ryggsekk til en dames håndveske. Dette er det perfekte reisfølget for journalister og reisende, eller everntyrere som setter pris på portabilitet, ytelse og mye igjen for pengene. Det lettbetjente E-420 med 10.0 Megapiksler har 28 eksponeringsinnstillinger som mestrer de fleste situasjoner. Les test av kamera under.


Testet på teknofil.no : Les testen her.

Glimrende test på LetsGoDigital : Les testen her!

Embalasjeinnhold
Zuiko Digital ED 14-42mm 1:3.5-5.6, EP-4 (Søkerlukker for E-400/E-410/E-420/E-500/E-510), Skulderrem, Betjeningsinstruksjoner, Garantikort, OLYMPUS Studio 2 Trial, software nedlasting), BC-1 (Kamerahusdeksel), BCS-1 (Batterilader for BLS-1), BLS-1 (Li-Ion Batteri for E-400 serien), CB-USB6 (USB kabel), CB-VC2 (Videokabel for CB-VC2 for E-420/E-510), OLYMPUS Master 2.0 (Software CD-ROM) Minnebrikke medfølger ikke

Egenskaper:
Verdens mest kompakte, digitale speilreflekskamera
Uvanlig enkelt i bruk
Komfortabel blidesøking med Autofokus Live View
100% digital speilreflekskvalitet
6.9cm / 2.7´´ HyperCrystal II LCD
10 megapikslers Live MOS sensor
Ansiktsregistrering for perfekt fokuserte og eksponerte ansikter
Skyggejusteringsteknologi
Fabelaktig støvreduksjonssystem
Innebyget blitz og kabelfri blitzkontroll
3.5 b/s med inntil 9 bilder i RAW buffer
Fire Tredels Standard
28 ferdigprogramerte innstillinger
ISO 100-1600
TruePic III bildeprosessor
One touch hvitbalanse
AF / AE-lås funksjonalitet
Forhåndskontroll av dybdeskarpehet
Anti-shock (speillås)
Inforscreen for nybegynnere og avanserte
100% sysnfelt via LCD
Detaljert infoscreen ved avspilling med histogram
Bracketingfunksjon
Perfekt bildekontroll
Hi-Speed USB 2.0

Mer ytelse, enklere å bruke
Olympus E-420 beviser at et avansert, digitalt speilreflekskamera kan benyttes av alle. Selv om det er spekket med mer potesiale en sine forgjengere, hevder vi at dette nye E-Systemkameraet er enklere å bruke, mer kompakt og transportvennlig. Uansett forkunnskaper innen fotografering garanteres høyeste bildekvalitet. 28 eksponeringsinnsillinger, halvautomatikk og manuelle innstillingsvalg gir allsidighet - mens både enkelhet og speilrefleksfordeler bibeholdes.
En kraftig 10.0 Megapixel Live MOS sensor gir høy oppløsning med knivskarpe og detaljerte eksponeringer. Den understøttes av den innebyge TruePic III bildeprosessoren som gir Skyggejusteringsteknologi (SAT). Den garanterer usedvanlig naturtro bidlegjengivelse med redusert støy og forbedrer bildeprosesshastighet. Sekvensfotografering med inntil 3.5 b/s i full oppløsning er mulig med inntil 8 bilder i RAW buffer.
For state-of-the-art protection against the threat of dust, Olympus’ own Supersonic Wave Filter is the E-System’s native dust reduction system – and has positioned itself as the world’s leading solution against dust on the image sensor.

Et medlem av E-System familein
E-420 er kompatibel med nesten alt Olympus E-System tilbehør. Fire Tredels Standards tilbehør åpner en verden av muligheter med kompromissløs kvalitet. Alle Fire Tredels Standard objektiver har nær telesentrisk kontruksjon som gir skarphet helt ut i bildekanten. I tilleg bidrar standarden til at både kamerahus og objektiver er mer kompakte og lettere enn andre speilrefleksløsninger, og derfor kan du ha med det E-420 praktisk talt over alt. E-420 er en av verdens mest kompakte og letteste digitale speilreflekskameraer. For å understøtte dette ytterligere er en nytt, såkalt pannekakeobjektiv, introdusert. Ekstremt kort, lettvektsdesign: ZUIKO DIGITAL 25mm 1:2.8 (tilsv. 50mm på et 35mm kamera) er det perfekte tilbehøret til E-420. Med denne kompakte konstillasjonen er dette utvilsomt noe som vil få eldre brukere av analoge speilreflekskameraer til å tenke på den berømte Olympus OM serien.
Isabell
Isabell
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 4968
Age : 54
Bosted : Risør
Reputation : 1
Registration date : 11.05.2008

http://scrappoglapp.no/nettbutikk

Til Toppen Go down

Olympus e420 Empty Re: Olympus e420

Poste by Christine Lør 20 Sep 2008, 10:22

Hei.
Jeg har Olympus E-400 digitalt speilrefleks og er veldig godt fornøyd med det. Nå har jeg hatt det 1 år og har vel aldri tatt så mye bilder før, nå er det et four thirds kamera. Har 40-150 mm objektiv, 70-300 og 14-42 mm som fulgte med kamera når jeg fikk det. Det er så mye innstillinger og finesser på kamera at jeg har ikke fått satt meg inn i alt enda, men prøver meg fram. Mest bruker jeg 40-150 og 14-42 til og ta bilder av det går helst i hundebilder og natur / turbilder.
Sjekk gjerne hjemmesida vår. www.svebakktunet.com. Den er under oppdatering og er forhåpentligvis oppe igjen i løpet av neste uke da kommer det et ras med nye bilder ut.
Christine
Christine
Nybegynner
Nybegynner

Antall Innlegg : 14
Age : 49
Bosted : Haugesund
Reputation : 0
Registration date : 19.09.2008

http://www.svebakktunet.com

Til Toppen Go down

Olympus e420 Empty Re: Olympus e420

Poste by Isabell Lør 20 Sep 2008, 10:24

Tusen takk Christine, da skal jeg sjekke det ut Smile
Isabell
Isabell
Moderator
Moderator

Antall Innlegg : 4968
Age : 54
Bosted : Risør
Reputation : 1
Registration date : 11.05.2008

http://scrappoglapp.no/nettbutikk

Til Toppen Go down

Olympus e420 Empty Re: Olympus e420

Poste by Torojenta Lør 20 Sep 2008, 12:18

på akam forumet har jeg hørt at ikke olumpus kompakt generelt er noe bra..
men det er jo forskjell på kompakt og speilrefleks Very Happy

Torojenta
MiniSjefa :)
MiniSjefa :)

Antall Innlegg : 820
Bosted : Sundebru
Reputation : 0
Registration date : 11.05.2008

Til Toppen Go down

Olympus e420 Empty Re: Olympus e420

Poste by Sponsored content


Sponsored content


Til Toppen Go down

Til Toppen


 
Permissions in this forum:
Du kan ikke svare på temaer i dette forumet